Spojení Heureka.cz a MALL.CZ nemělo nás zákazníky ovlivnit… Já se ovlivnit nedám, já jsem svině zvídavá 😉
Drobet se v těch „eshopech“ pohybuji, takže sem tam poznám a odhalím nějakou tu prasárničku někdy se i „přiučím“… Ale dnes si to díky své sympatii ke značce HIGH POINT nenechám pro sebe. Heureka nám do hlav v reklamách tlačí, ať nakupujeme přímo na Heurece přes heureka košík. Důvodů pro zákazníka mají haldy. Jako asi jo… funguje jim to – nakoupím vše najednou, jako zákazník bych to i bral, eshopy spokojený jsou i nejsou, něco to přinese, ale taky to něco stojí. Běžný uživateli, věř, že každej eshop Heurece platí pěkná% z tvého nákupu, nedělají to z lásky k zákazníkům.
Ale co na to zákazník, který produkt koupí na Heurece přes Heureka košík dráž, než ho ve skutečnosti eshop má na vlastním eshopu? Já jako zákazník bych plival oheň ! Nejedná se o jeden produkt, namátkově jsem našel 2 příklady (z 10 odkontrolovaných) a počkal jsem si skoro 2 hodiny jestli nejde o „aktuální“ přecenění… stále to tam je (23:00).
A víte co by se stalo s malým eshopem, který by tohle chtěl dělat (posílat jiné ceny v datové komunikaci na Heureku než, které má na eshopu)? Heureka by ho varovala…možná i rovnou zablokovala. Asi podle toho kolik jim měsíčně zaplatí. Zažil jsem to, když náš konkurent posílal nižší cenu do Heureky a poté zákazník nakoupil dráž. To z pohledu eshopaře dříve „dávalo smysl“. Chtěl být na heurece nejlevnější a českého šetřílka ulovit, aby nakoupil u něj.
Heureka se snaží lidi měnit a drobet se jim to daří, již nehledí ze 100% na cenu, ale díky službě Ověřeno zákazníky také koukají na hodnocení – fajn!
Nastupuje „eshop podvodníček“ heurece zaplatil za pozici (PPC), za službu heureka košík (% z prodeje), ale je potřeba taky něco vydělat… pojďme Heurece posílat jinou cenu ve feedu než máme na eshopu, stojí to moc ať to zaplatí zákazník… Ani to není úplně podle pravidel Heureky, ale udělal to „bratříček“…
Pojďme se vrátit na začátek, spojení Heureka.cz a MALL.CZ nemělo nás zákazníky ovlivnit..
Pojďme se bez té Heureky obejít, vždyť z nás dělají blbce -> www.bezheureky.cz
zdroje screenu:
- https://www.mall.cz/nepromokave-bundy/high-point-superior-jacket-blue-l
- http://panske-bundy-kabaty.heureka.cz/high-point-superior-blue/
- https://www.mall.cz/nepromokave-bundy/high-point-sally-lady-jacket-black-s
- http://damske-bundy-kabaty.heureka.cz/high-point-sally-cerna/
Nyní jsou již ceny na Heurece i na Mallu srovnané, OK asi jen přeceňovali – ale to druhé porovnání mi nedá spát. Novou cenu poslali první do heureky až pak se změnila na Mallu…
Ono se to používá tak, že pokud proklikneš přes odkaz z Heureky, pak vidíš cenu na Heurece, ale pokud přijdeš z jiného zdroje, tak vidíš cenu jinou (obvykle dražší). Tady jsou ale ceny na Heurece vyšší než v eshopu…
Pokud se člověk pohybuje trošku v e-shopech, tak jistě ví, jak heureka jednu dobu obesílala e-shopy, že do položky dárek k produktu vypisují něco co nemají. Sám jsem byl poté docela překvapen když jsem narazil na http://tinyurl.com/japetrf a ejhle, opět to byl mall. 🙂
Nemělo, ale ovlivní. Divím se, že je ten antimonopolní úřad tak mimo, že nevěří, že se ty data prostě budou sharovat. Samozřejmě se to dít bude 🙂